وزیر بهداشت گفت: یک خانم اهوازی که همسرشان کانادا بودند ابتلای او به آبله میمونی مشخص شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان یک شرکت دانش بنیان با طراحی یک اپلیکیشن موفق شدند احتمال ابتلای افراد بـه بیماری های غیر واگیر را کاهش دهند و باعث تغییر مثبت در سبک زندگی شوند.
منابع عبری از مشاهده یک مورد ابتلا به ویروس خطرناک آبله میمونی در اراضی اشغالی خبر می‌دهند.
فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه بیماری سیفلیس از مادر به بچه بویژه در صورت ابتلای مادر در طول بارداری یا ابتلای قبلی مادر منتقل می‌شود و بیماری‌های شدیدی را برای کودک به همراه دارد، می‌گوید: این عفونت باکتریایی از طریق ارتباط جنسی می‌شود و در کسانیکه مبتلا به ایدز یا هموسکشوال (همجنسگرایی) هستند احتمال بیماری بیشتر است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیماری دیگر تب کریمه کنگو که توسط کنه انتقال پیدا می‌کند اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۴ نفر در استان فارس مبتلا و یک نفر فوتی داشته‌ایم.
محمدرضا شیرزادی گفت: از مجموع ۱۲ مبتلا به تب کریمه کنگو یک نفر در سال جاری در کشور جان خود را از دست داد و سال گذشته نیز ۸۷ نفر به این بیماری گرفتار شده بودند که منجر به فوت ۱۰ نفر شد.
انتشار عکس‌هایی ازمحمود احمدی‌نژاد پس از ۷ماه، از بازگشت دوباره او به فضای خبری کشور حکایت می‌کند. این عکس‌ها درحالی منتشر شده است که درچند ماه گذشته خصوصا پس از انتصاب مجددش در مجمع تشخیص و حوادث اخیر درکشور خبری از او منتشر نشده بود. ازهمین‌رو شایعات زیادی درباره دلایل غیبتش مطرح بود. داوری از نزدیکان احمدی‌نژاد دلیل این غیبت را بیماری او اعلام کرده است.
محققان ایرانی در تحقیقاتی موفق شدند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری «پریودنتیت» از شایع ترین بیمای های دندانی روشی جدید را معرفی کنند.
متخصصان علوم پزشکی می‌گویند: از باکتری‌های موجود در روده نوزادان یک ساله می‌توان برای پیش‌بینی احتمال ابتلای آنان به دیابت «نوع ۱» در سنین بالاتر استفاده کرد.
همزمان با پیشروی ارتش روسیه در شهر باهموت، حدود هفت هزار اوکراینی که از ابتدای جنگ، از تخلیه خانه و کاشانه‌یشان متناع کرده‌اند، این شهر را ترک می‌کنند. تیراندازی و گلوله‌باران ممتد، حملات پهپاد‌های روسیه و زندگی زیر فشار جنگ، مردم این شهر را وادار به ترک خانه و زندگیشان می‌کند. مردم باهموت با استفاده از یک پل موقت، از رودخانه عبور می‌کنند تا آب و غذا و کمک‌های بشر‌دوستانه دریافت کنند. در حالی که نیرو‌های روسی هر روز به پیشروی در این منطقه ادامه می‌دهند، نیرو‌های نظامی همچنین در حال سنگربندی در خارج از این شهرند.
کره شمالی در اطلاعیه‌ای با اشاره به افزایش موارد ابتلا به یک «بیماری تنفسی نامشخص»، پنج روز در پیونگ‌یانگ قرنطینه اعلام کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون حدود یک میلیون فرصت شغلی و بیمه شده جدید ایجاد شده است.
همزمان با شیوع دوباره ویروس امیكرون و اعلام آن از سوی وزارت بهداشت، به منظور جلوگیری از ابتلای بازیکنان و کادر فنی به این بیماری، فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک ایران اعلام کرد، رقابت‌های والیبال داخلی کشور بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. این موضوع باعث شده تا احمد عربانی، کارتونیست هم‌میهن نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد.
نتیجه یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که اگر بیش از ۲۰ درصد کالری دریافتی روزانه شما را مواد غذایی فوق فرآوری شده تشکیل می‌دهند خطر ابتلای تان به زوال شناختی افزایش خواهد یافت.
با ابتلای یحیی گل‌محمدی به ویروس کرونا احتمالا شاهد حضور کریم باقری کنار خط خواهیم بود.
یک دختر ۱۲ ساله با کمک اعلان‌های ضربان قلب اپل واچ توانست پیش از اینکه دیر شود، از ابتلای خود به سرطان باخبر شده و در جهت درمان اقدام کند.
چند روز پس از عرضه اپل واچ سری ۸، این ساعت هوشمند توانست ابتلای یک فرد به بیماری قلبی کشنده را تشخیص دهد.
خروسک یک عفونت مسری و شایع در قفسه سینه است که موجب التهاب گلو شده و بر راه‌های تنفسی کودکان اثر می‌گذارد. نشانه‌های این بیماری عبارت از سرفه خشک و کوتاه، صدای خش‌دار و سختی در تنفس است.
به گفته سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اگر چه بیماران حداقل یک و حداکثر ۸۲ ساله هستند؛ اما اغلب مبتلایان در سنین ۶۰-۳۰ سال هستند و حدود ۷۵ درصد مبتلایان مذکر و ۷۵ درصد بیماران شناسایی شده ساکن مناطق شهری هستند.
«سمانه» یکی از زن‌ها که بی‌خبر از ابتلای همسرش، بعد از آزادی او از زندان به اچ‌آی‌وی مبتلا شد، می‌گوید: «همه ما یک سؤال مشترک در سرمان داشتیم؛ چرا من؟! اما بالاخره با این موضوع کنار آمدیم. تازه بعد از کنار آمدن خودمان با این ویروس و بیماری، باید با این مسئله کنار می‌آمدیم که اطرافیان و خانواده را چطور از این بیماری آگاه کنیم؟ آیا اصلا این کار درستی است؟ پاسخ به این سؤال برای هر فردی با دیگری متفاوت است و بستگی به سطح فرهنگ و میزان پذیرش خانواده‌ها دارد. اغلب ما حتی از فرزندان خودمان هم این موضوع را پنهان کرده‌ایم.»
یک درمان استنشاقی جدید ابداع شده که داده های ژنتیک در ریه ها را تغییر می دهد تا از ابتلای فرد به ویروس کرونا جلوگیری کند.
انتقال ویروس بیماری‌ها از گونه‌ای از حیوانات به گونه‌ای دیگر اغلب از نظر کارشناسان امری نگران‌کننده است، زیرا احتمال جهش خطرناک ویروس وجود دارد. با این حال سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که هنوز نشانه‌ای از جهش خطرناک ویروس آبله میمون مشاهده نشده است.
مریم مسعودی فر گفت: در حال حاضر ۶۰ نفر به صورت قطعی مبتلا به بیماری وبا در کشور شناسایی شده اند که ۴۲ مورد مربوط به استان کردستان، ۱۵ مورد در کرمانشاه، دو بیمار در آذربایجان غربی هستند و یک مورد ابتلا در استان بوشهر است.
مدیر ارتباطات گروه بهمن از حضور این گروه خودروسازی و معرفی چهار محصول در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران خبر داد.
یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ابتلای چند نماینده مجلس به ویروس کرونا خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ